SLUT MED SELVSCAN VED KASSEN?

Self-Scanning-Test: Scan&Go-Shoppen bei Rewe in Frankfurt - Nervig oder ...
De digitale indkøbssystemer, hvor kunden selv skal scanne sine egne varer via en app, forsvinder igen om kort tid, forudser ekspert:

Sikkerhedsmæssigt set har supermarkeder med selvbetjeningskasser været nødt til at ansætte flere medarbejdere, enten for at øge sikkerheden eller for at hjælpe kunderne med selvbetjening. Desværre har dette ikke ført til de ønskede resultater. Arbejdskraften er ikke blevet reduceret, og kunderne oplever ikke en forbedret indkøbsoplevelse“, siger den amerikanske forbrugsekspert Phil Lempert.

Han mener vi mennesker foretrækker personlig, analog betjening. “Den bedste indkøbsoplevelse opnås ved kassen, hvor alle varer scannes, kassedamen siger tak, og servicemedarbejderen ligeledes. Slutoplevelsen er det, man husker bedst. Hvis din sidste oplevelse i supermarkedet er en kontrolperson, der gennemgår din kvittering for at verificere, at du ikke har stjålet noget, bliver det ikke en positiv indkøbsoplevelse.”

Kvitteringskontrol er noget af det, supermarkeder med selvscan er nød til at bruge tid og penge på, hvis de vil undgå tyveri. Det synes eksperten er en stor del af problemet. “Jeg mener, at det skal elimineres… fordi det, vi opnår, er, at vi skræmmer folk over til supermarkeder, der ikke har selvbetjeningskasser eller kvitteringskontroller, eller hen imod online shopping, fordi at blive kontrolleret ikke er en behagelig indkøbsoplevelse,” tilføjede Lempert, der tror vi kommer til at se en udfasning af scanselv over de næste seks til 12 måneder.

LÆS MERE HER: https://senest.dk/nyheder/forbrugsekspert-forudser-stor-aendring-i-supermarkederne-vil-afskaffe-denne-service