PLAN A – ny kampagne fra Analogiseringsstyrelsen
Tidligt udkast til plakat for PLAN A-kampagnen: “Hvordan er det nu man binder et slips?”
Hvad nu hvis den digitale udvej altid var plan B?
Hvad nu hvis du prøvede at tænke selv eller spørge nogen, før du spurgte Google?
Analogiseringsstyrelsen er ikke imod digitale løsninger. Der findes mange helt fantastiske digitale værktøjer, som har gjort livet bedre, sjovere og mere tilfredsstillende, for mange mennesker verden over. Men behøver den digitale udvej altid at være dit første bud? Kan den ikke være din backup plan i stedet?
Analogiseringsstyrelsens nye kampagne, PLAN A, foreslår dig blot én lille ting: Prøv lige den analoge udvej først
Når du bruger hjernen, taler med andre, ler, leger og bevæger dig, bliver du sundere og gladere og dit liv bliver lidt mere tilfredssstillende. Du mærker det når du spørger personen ved siden af, frem for at Google. Når du prøver dig frem, frem for at se en YouTube video. Når du prøver selv at finde vej, inden du slår GPS’en til. Eller når du f.eks. taler med en ven, frem for at sende en besked. Den analoge udvej er ofte hårdere – men også mere tilfredsstillende.
Hvis det ikke lykkes, står din digitale backup klar
Google render ingen vegne – og hvis du forgæves har prøvet selv eller med hjælp fra dine nærmeste, er det da dejligt at kunne tænde for GPS’en eller få en video med et fremmed menneske til at vise dig hvordan man binder et slips.
PLAN A er en leg du kan lege ude og hjemme. Den kræver ikke strøm eller adgang til internettet. Den afgiver ikke data. PLAN A er en gratis genvej til at få lidt mere ud af din hjerne, din krop og dine medmennesker.
Sådan kan du begynde
Fortæl dine venner om PLAN A, næste gang du møder dem – frem for at dele linket på sociale medier. Så kan du se deres ansigt, mens tiøren falder Er der venner du ikke selv kan nå, har vi naturligvis optimeret linket, så det ser godt ud på diverse platforme.
Synes du kampagnen er noget frelst bras?
Det er helt fint, men inviter dine venner eller bekendte til at komme og rakke kampagnen ned over et glas rødvin, frem for at give en sviner på sociale medier. Du ved godt at det er lidt bedre at skælde ud på verden mens man drikker rødvin med vennerne, end at sidde alene og skælde ud over noget på Twitter, ikke?
Denne poster er første i en serie
Flere er på vej. Har du gode idéer til hvad de næste PLAN A kampagneposters skal handle om, så ring til Anders på 61678913